Tävling!

Det är onsdag och sista veckan på Livskolans steg-2 utbildning. Detta brukar innebära till en fartfylld livräddartävling. Så även idag.
Tävlingslivräddaren Oskar Ahlgren fick agera tävlingsledare.
Rivaliteten mellan Livskolans elever och livräddarna är givetvis enorm vid sådana här tillfällen. Jag minns själv när jag gick utbildningen hur galet laddad jag var när vi fick tävla mot de "fuskade" livräddarna. Hornen stod rätt, vilket ledde till övertändning och i sin tur till förlust.
I den nuvarande klassen finns inga liknande tävlingsmänniskor. Däremot finns flertalet duktiga tävlingslivräddare. Det värsta som kan hända är att eleverna piskar livräddarna, detta försöker vi givetvis till varje pris undvika. Men trots det hände det idag i damgrenarna. Både beachflags och boardrace. Lika överlägsna som elevdamerna, om inte mer var i sin tur herrarna. Eleverna hade inte en suck! Livräddaren Oskar Ahlgren kammade hem alla grenar utan vidare och på andra och tredjeplatserna återfanns också dem alltid så pålitliga livräddarna.

Här skulle det sitta alldelles utmärkt med några heta bilder från min nya systemkamera. Men glömsk som man är ligger kablarna hemma i Stockholm. En blogg utan bilder är ingen höjdare så det blir en tur i till stan imorgon för att införskaffa, en minneskortsläsare eller liknande. Förhoppnings kan ni få se oss snygga livräddare på bild imorgonkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0