Rodd och "djupdyk"

Varje morgon (utom söndagar) kör vi morgonfys som kan innehålla alla möjliga aktiviteter.
På dagens program stod det rodd med "djupdyk".
Nio båtar gav sig iväg mot Tylön. Vi fick lov att vända, efter ett 50-tal meter. Fästet där årtungarna (stavas det så??) pajade och det var bara till att hopp i en annan roddbåt. Dessa årtungar är ingen höjdare. Inget skapar så mycket irritation på sjön som dessa.
Efter att vi rott halvägs till ön var det dags för djupdyket. Hopp i, dunk, redan i botten. Det var två och en halv meter. Kallar vi det djupdyk? Aldrig!
Rodden fortsatte till Tylön och knappt han vi gå i land innan vi blev tvungna att ro hem för att hinna ut på bevakning och simskola. Med vågorna med sig flöt det på utan hinder.
Jag känner mig lite besviken över djupdyket. Jag hade ju tagit cerusol (vaxlösare) i öronen för att vara fit for fight. Och så blev det inte ens djupare än två-tre meter. Innan jag åker hem vilja jag göra minst ett 10 meters dyk!

Det ryktas om att ett BOX-pass med Calle-08 är morgondagens fys. Jag hoppas på det. Livräddarna som retat mig kommer att få ångra det...;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0