Replik på "Nattjour"

Innan du tar dig tid att läsa detta inlägg – läs inlägget ”Nattjour”. I veckan träffade jag en utav den skadade kvinnans vänner. Jag var givetvis nyfiken på hur det hade gått med hennes fot. Nattbesöket på sjukhuset hade inte lett till något annat än att vårdpersonalen bad henne komma tillbaka morgonen efter. Då hon nyktrat till och kunnat redogöra bättre hur hon upplevde smärtan i den skadade foten. Den lätt svullna foten röntgades på morgonen och på röntgenplåtarna kunde man se hur dels fått en spricka, men även en fraktur på ovansidan foten. Oväntat med två skador. Hon fick välja själv om hon ville gipsa eller inte. Sommar, mitt i juli. Inget svårt val. Endast kryckor och varsamhet räcker långt. Sammanfattningsvis konstaterar jag att vi gjorde ett bra jobb. Vi gjorde vad vi kunde. Vi kände att det inte var någon nödvändighet med ett nattbesök på akuten, men kvinnan insisterade med att hon ville till sjukan. Ska försöka höra efter med kvinnans väninna om någon vecka och se efter hur rehabiliteringen har gått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0