Ny vecka, nya människor

Gårdagen var tuff. Avsaknaden av flera sitter i och kommer att göra så en tid framöver. Men efter regn kommer solsken. Innebörden av att människor lämnar Livräddarstion är att det kommer nya. Några som man har träffat föregående år, andra som man aldrig sett. Det roliga är att det går otroligt fort att lära känna alla nya. I och med att man lever så tätt. Nackdelen är att rykten sprids väldigt lätt... Varje ny vecka innebär inskolning och genomgång av rutiner. Iskolning gäller främst de som bevakar för första gången, men även de "rostiga". Vid en inskolning går man bland annat igenom bevakningsrutiner, våra strandjeepar, båtar och hur vi agerar vid en uttryckning. Denna vecka ska jag tänka extra mycket på hur gruppen som bevakar just nu utvecklas tillsammans. Det är ovanligt många nya människor. Dock har jag en nackdel som inte bevakar som livräddare just nu, utan arbetar som simlärare. Det blir lite tuffare att komma in i gemenskapen eftersom man har ett jobb som ska skötas. När man bevakar gör man det ideellt och på sin semester och jag känner att min inställning blir annorlunda gentemot "vanlig" bevakning. Du har kravet på dig att sköta ditt jobb precis som hemma. Att komma till Tylösand och livräddningen är för mig mycket att slippa den känslan av press som finns just hemma. Men nu med simskolan blir det en krock på det planet. Så det är skönt att alla underbara barn finns som lyfter en varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0