Livskolan bevakar

Torsdagen, två dagar i innan slutprovsdagen brukar det som regel vara eleverna från Livskolan som sköter bevakningen på stranden. 11 elever tillsammans med några livräddare höll koll på besökarna som idag uppgick som mest till cirka 3000 strandgäster och 200 badande. Under dagens lopp följde kontenuerligt övningsolyckor på varje område (= 6 stycken). Samtliga elever för genomförde torpedräddning på en nödställd ute i vattnet. Angående resultatet har jag ingen information, men vad jag vet är att dem är nöjda, men trötta efter lång dag i solen. Eleverna har nu dessutom bara en dag kvar till slutproven som genomförs under lördagen och det märks på dem att allvaret närmar sig. Eftersom Livskolan tog hand om den mesta av bevakning idag fick i princip alla livräddare åka på en så kallas "Monkeytour". Resan gick norrut till Göteborg och Liseberg. Har aldrig varit där, så jag hade gärna följt med. Dock körde jag simskolan som vanligt på vardagar. Får bli ett stopp i Götet och Liseberg på vägen hem till Stockholm. Efter knappt två veckors havssimskola känns det att kylan tär på kroppen. Men jag kommer att hålla på med teori att våtdräkter är inget för simskolelärare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0