Jag hatar söndagar!

Är inte bara en titel på en Ebba Grön-låt utan även ett uttryck många använder sig av bland livräddarna. Även jag. Separationsångesten är total. Du har levt extremt tätt under en vecka, men oftast flera. Trots att man inte träffat varandra tidigare, blir man (ursäkta uttrycket) jävligt tighta. Och så plötsligt bryts allt. På dessa förbannade söndagar. Folk åker hem till sin egen värld. Sentimentala adjökramar blandas med löften om att hålla kontakten som aldrig hålls. Man blir så upptagen med sitt eget där hemma. Visserligen har internet revolutionerat den biten. Men det är ljusår från det man känner när man är med varandra i badgarderoben. Det bästa med att vara häre nere på baksidan är att man får träffa och lära känna nya männsikor. Synd bara att det inte varade längre. Men som sagt: Vi ses nästa sommar! Vill bara poängtera en sak. Jag lyckas inte få styckeindelning i mina inlägg. Ursäktar om det blir tröligt att läsa. Ska försöka lära mig blogginställningarna ärmsta dagarna.

Kommentarer
Postat av: Jim

Sitter hemma och längtar tillbaka till stranden och alla underbara människor på livräddarstationen, 2 veckor är alldeles för kort :o( Kan inget annat än att hålla med Per, hatar verkligen söndagar.



Tack för 2 fantastiska veckor, Per fortsätt i samma härliga stil, underbart jobb med bloggen, upp med mer schyssta bilder, så att alla får se vilket underbart liv vi har det nere i Tylösand.



Livräddarna Tylösand ni är fantastiska.



/Jim [email protected]

2008-07-14 @ 16:28:29
Postat av: Per

Kul att du läser Jim!!

Sprid bloggen till polarna!



Fler bilder kommer.

2008-07-15 @ 21:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0