Invigning!

6:e juli 2008. En helt vanlig sommarsöndag för dem flesta. Dock inte för Livräddarna Tylösand. Invigningen av Det Nya Livräddartornet var anledningen.  Väntan är över, nu står det ståtliga tornet äntligen redo att ta sig an sin uppgift.

En oväntat stor folksamling hade tagit sig till Tylösands strandens södra spets för att beskåda invigningen av tornet. Som innehöll en övningsolycka där kommunstyrelsens ordförande Carl-Fredrik Graf fick känna på att bli "räddad"av dem alltid så härliga Tylösandslivräddarna. Allting gick väl och Carl-Fredrik kunde efter en kort återhämtning och diverse tal, bland annat av chefen för Livräddarskolan Leif Karlborg, förklara tornet invigt genom att hissa den klassiska gul-vita flaggan

Tornet som är en hel vetenskap i sig, finns det mycket att berätt om. Inom ett par dagar ska jag ha skaffat mig mer statistik och info så att jag kan förmedla den ut till er.

Jag startade bloggen idag och jag och datorer är inte världens bästa kombination så layoten är något jag kommer att få kämpa med liksom bilderna. Båda delarna ska jag som tur få hjälp av min "assistent" Håkan Emilsson. Värt att nämna är att jag och Håkan kör havsimskola i Tjuvahålan där han formellt är min assistent, något som smittat av sig även på våran fritid...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0