Dagens Livräddare!

Från och med idag börjar jag med nåt jag kallar "Dagens Livräddare". Varje dag fram tills jag åker hem (söndag) ska jag foto en livräddare och be denne svara på simpla faktafrågor.

Givetvis börjar jag med en stockholmare!



Namn: Pontus Huber 


 

Sysselsättning: Fritidspedagog och resurslärare                      

Ålder:
24

Bor: Stockholm

Familj: Singel


Gick Steg-2: C-kursen 2002


Därför blev jag livräddare: Har alltid gillat vatten, simmat mycket, jobbat som simlärare och på bad. Tyckte att kursen och livräddning var något för mig.


Det bästa med att vara livräddare: Utemiljön, sammanhållningen i gruppen, hjälpa serva strandgäster.


Dröm:
Bygga och äga en egen simanläggning

Bästa egenskapen: Optimistisk och impulsiv (blev två...)

Sämsta egenskapen: Klumpig

Intressen: Mat, simning och fiske

Bästa boken: Da Vinci koden

Bästa filmen: Forrest Gump

Bästa låten: Close to you- Dj Tiesto

Bästa minne: Studenten


Maten jag gillar bäst: Wienerschnitzel

Förebild: Bruce Springsteen

Klarar mig inte utan: Mjölk



                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0